سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روش صحیح شست و شوی پرده در منزل

روش صحیح شست و شوی پرده در منزل
اگر میخواهید در هزینه های نظافت منزل صرفه جویی کنید و از خدمات شرکت های خشکشویی پرده در تهران استفاده نکنید ما به شما میگوییم که چگونه خودتان در منزل این کار را انجام دهید. برای شستن پرده، هرگز آن را مستقیما داخل ماشین لباس شویی نیندازید. بلکه ابتدا آن را یک یا چند بار با آب سرد بشویید تا خاک و دوده های احتمالی آن از میان برود.
بعد کمی مایع سفید کننده در داخل آب بریزید و پرده را یک بار هم در این محلول خیس کنید. و بعد از مدتی آب بکشید. سپس پرده را داخل ماشین لباسشویی بیندازید و این کار را نیز بیازمایید.
درخشندگی و سفیدی ناشی از این پاکیزگی خستگی کار را از تنتان بیرون می کند.
البته گاهی اوقات به دلیل وجود دود و ذرات معلق در هوا، پرده اتاق ها بیش از اندازه کثیف می شود. شست و شوی دیر هنگام پرده ها نیز دلیل دیگری برای این کار است.
در چنین حالتی حتی با چند بار شست و شو نیز، پرده خوب تمیز نمی شود و گاه لک و سیاهی هم چنان روی پرده باقی می ماند استفاده از کمی نفت چاره ساز است.
مقدار کمی نفت را داخل آبی که پرده را در آن می شوید، بریزید و بگذارید کمی خیس بخورد. بعد از مدتی پرده را بشوئید. این کار به تمیز شدن پرده و پاک شدن سیاهی های ناشی از هوای دود آلود کمک زیادی می کند.

اگر تعداد و متراژ پرده های منزل شما زیاد و جنس پارچه های آن از نوع مخمل یا خیلی ظخیم و سنگین هستند میتوانید از خدمات شستشوی پرده در منزل که توسط شرکت های قالیشویی ارائه میشود استفاده کنید.این شرکت ها بدون نیاز به باز و بسته کردن پرده ها با دستگاه های بخار مخصوصی پرده های شما را در محل شستشو میدهند..