سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شستشوی تابلو فرش دستباف با دستگاه

شستشوی تابلو فرش در تهران

تلفن تماس  09195340864? برای هماهنگی خدمات

 

شستشوی تابلو فرش در تهران

روش های گوناگون شستشوی تابلو فرش دستباف با دستگاه
تابلو فرش دستباف از نفیس ترین و ارزشمندترین تزیینات خانه میباشد. تابلو فرش های دستباف نسبت به تابلو فرش های ماشینی دارای ارزش هنری بالاتری می باشند. این تابلو فرش ها صرفاً جهت جلوه و زیبایی به منازل مورد استفاده قرار می گیرند و در شکل های طبیعت، آثار تاریخی و مناظر تولید می شوند. شستشوی تابلو فرش دستباف با دستگاه کار بسیار حیاتی و مهمی است. تابلو فرش ها از وسایل ارزشمند و گران قیمتی هستند که دکوراسیون منزل را زیباتر می‌کنند.تابلو فرش به مرور زمان کثیف می شود و به شستشو احتیاج دارد و اگر شستشوی تابلو فرش دستباف با دستگاه با دقت انجام نشود، دچار تغییر رنگ و آسیب جدی خواهد شد.
 
اولین و تنهاترین اتحادیه صنف تولیدکنندگان تابلو فرش دستباف ایرانی کشور در سال 1390 در شهر سردرود ایجاد شد.


طریقه شستشوی تابلو فرش دستباف چگونه است؟
 بهترین روش برای شستشوی تابلو فرش دستباف با دستگاه این است که به یک قالیشویی با تجربه مراجعه کنید. همچنین اگر میخواهید خودتان در منزل تابلو فرش دستباف را بشویید باید به نکاتی که خدمت شما ارائه می گردد توجه ویژه‌ای داشته باشید. در ابتدای کار با دقت تابلو فرش دستباف را از قاب خود جدا کنید. تابلو فرش را توسط جاروبرقی غبارروبی کنید تا ذرات گرد و غبار آن از بین برود. پس از آنکه از رنگ پس دادن تابلو فرش اطمینان حاصل کردید، مقداری شامپو فرش و آب سرد را با هم ترکیب می کنید و به کمک یک اسفنج آغشته به محلول شستشو، به صورت یکنواخت به روی تابلو فرش دستباف می کشید. زمانی که تابلو فرش دستباف شسته شد، نوبت به خشک کردن آن میرسد. تابلو فرش دستباف را روی سطح زمین پهن کنید. در یک محیط گرم و به دور از نور خورشید آن را قرار دهید تا رطوبتش تبخیر شده و دچار آسیب  نگردد.
 نکاتی مهم در مورد تابلو فرش های ابریشم دستباف
برای شستشوی فرش دستباف با دستگاه شما باید از مواد شوینده ی فرش با غلظت کم استفاده کنید، از آن جهت که مواد دارای غلظت بالای شویندگی باعث از بین رفتن و صدمه دیدن به بافت و الیاف حساس تابلو فرش ابریشمی میشود. بهترین روش برای تمیز کردن تابلو فرش دستباف که بدون کمک مواد شوینده انجام می پذیرد، استفاده از جاروبرقی به صورت هفتگی برای گرد و غبار زدایی است.
نکته مهم دیگری که باید در شستشوی تابلو فرش دستباف با دستگاه به آن توجه داشته باشید، عدم استفاده از آب گرم در حین شستشو است. زیرا آب گرم باعث پخش شدن رنگ و قاطی شدن رنگ های تیره در رنگهای روشن میشود و این از ارزش هنری و ظاهری تابلو فرش شما کم میکند. همچنین برای شستشوی تابلو فرش دستباف با دستگاه توصیه می گردد تا به مراکز قالیشویی معتبر که در این زمینه تخصص بالایی دارند مراجعه کنید تا آسیب کمتری به تابلو فرش دستباف شما وارد گردد.
 
تابلو فرش دستباف در فهرست آثار میراث فرهنگی کشور ثبت ملی شده است .
برخی نکات در نگهداری تابلو فرش دستباف
تمیز کردن تابلو فرش دستباف کار بسیار مشکل و سختی می باشد، همواره باید مراقب  تابلو فرش های دستباف بود تا کثیف نشوند و احتیاج به نگهداری و مراقبت های ویژه ای دارند.
در ضمن اگر می‌خواهید تابلو فرش کثیف نشود، بایستی هر روز آنها را گردگیری نمایید.
تابلو فرش ها را نباید به دیوار های آهکی و گچی متصل کرد؛ زیرا آهک باعث کثیف شدن و آلودگی تابلوفرش می‌شود و علاوه بر این بافت گچ و آهک موجب از بین رفتن الیاف تابلو فرش می شود.یکی دیگر از اشتباهاتی که مرسوم بوده آن است که شیشه را روی تابلو فرش قرار می‌دهند. اما این کار باعث نرسیدن هوا به بافت تابلو فرش شده و تابلو فرش دستباف شما پوسیده میشود.
تابلو فرش دستباف را به دور از رطوبت کولرهای آبی نگهداری کنید؛ زیرا رسیدن رطوبت به این نوع تابلو فرش ها باعث از بین رفتن آنها طی سالیان میگردد.
رسیدن آب به تابلو فرش باعث تداخل رنگهای آن می شود. اگر بعد از شستشوی  تابلو فرش دستباف با دستگاه، بیش از حد مرطوب باشد یا آب به زیر آن نفوذ کند، باعث زنگ و یا کپک زدگی می شود.